ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM UKHWAH::::: SELAMAT DATANG KEPADA PENGUNJUNG-PENGUNJUNG BLOG INI. DIHARAPKAN APA YANG TERPAPAR DI DALAM RUANGAN INI DAPAT MEMBERI MANFAAT KEPADA KITA SEMUA ::::: TERIMA KASIH ATAS UNDIAN ANDA. WASALAM

HADITH HARI INI

Jumaat, 25 April 2008

ISLAM DI HINA


Edisi : Islam dihina melalui penayangan filem FITNA

Oleh : Mohd Fadlail Baharom

Alhamdulillah, bersyukur kita ke hadrat Ilahi di atas limpah dan rahmatnya dapat lagi untuk kita berada di landasan yang benar iaitu atas landasan Islam yang kita anuti ini. Selawat dan salam atas junjungan Besar Nabi Muhammad dan para sahabat yang terbukti berjuang untuk mempertahankan Islam sehingga Islam masih lagi wujud hingga ke hari ini.

Baru-baru ini yakni pada 27 Mac 2008 yang lalu, umat Islam dikejutkan dengan satu tindakan penyiaran Filem 'Fitna' menerusi web “Liveleak” yang dilakukan oleh seorang Ahli Parlimen Belanda iaitu Geert Wilders. Filem yang berbentuk dokumentari pendek ini secara jelas menghina al-Quran dan agama islam itu sendiri. Penayangan filem ‘Fitna’ ini jelas dilakukan dengan sengaja untuk menghina Islam yang kita anuti. Perkara ini bukan sahaja mendapat bantahan daripada rakyat Malaysia sahaja, bahkan ianya mendapat bantahan dari seluruh dunia.

Dahulunya Denmark pernah menghina junjungan besar Nabi kita dengan karikator yang jelas menghina keperibadian baginda tetapi pada hari ini Islam sekali lagi dihina oleh yahudi laknatullahi alaih.. Maka benarlah kata-kata Allah dalam firmannya yang bermaksud ‘orang-orang yahudi dan Nasrani itu tidak akan redho terhadap umat islam sehingga umat Islam mengikut telunjuk mereka’

Perbuatan mereka ini jelas menunjukkan mereka semakin berani untuk menimbulkan kemarahan umat Islam. Dimanakah pemuda-pemuda Islam? Di manakah Mahsisiwa/I. Ayuhlah wahai sahabat-sahabatku, bangunlah untuk mempertahankan Islam yang kita cintai ini. Janganlah kita leka dan alpa dengan kesoronokkan hiburan dan dunia semata-mata.

Saya meresakan bahawa inilah akibatnya jika kita membelakangkan al-Quran dan ajaran sebenar dalam agama Islam. Kita masih lagi mengikut budaya barat, kita masih lagi berseronok dengan nikmat dunia yang sementara, masih lagi alpa dan leka dengan hiburan-hiburan yang melalaikan, kita masih lagi berjoget, berdansa dan masih lagi melakukan perkara-perkara yang menyalahi dengan Agama Islam. Kerana itulah musuh-musuh Islam berani menghina Islam kerana mereka berpendapat umat Islam tidak kuat, masih alpa dan leka dengan hiburan yang diacu oleh barat untuk merosakkan umat Islam.

Justeru, marilah kita menghitung diri kita, marilah kita bermuhasabah di atas dosa dan kelalaian kita selama ini. Marilah kita memboikot barangan dari belanda, denmark dan seluruh barangan ciptaan Yahudi Laknatullahi Alaih. Bukan sekadar itu sahaja, boikotlah program-program anjuran yahudi seperti Akademi Fantasia, Malasian Idol, Genstar, dan banyak lagi. Mudah-mudahan dengan kesungguhan kita ini, Islam akan terus dijulang dan tidak lagi di hina.

0 comments:

MEDIA PLAYER


Template by: Abdul Munir - 99computercity